munajat cinta rabbi

munajat cinta rabbi

Jumaat, 29 Januari 2010

CORETAN RASA

salam mahabbah fillah...

Oh tuhan..
tika ku bersujud padaMU,
seakan aku ingin segera bertemu denganMU,
meninggalkan segala-galanya..
namun,
aku kembali tersedar akan untaian dosa yang berangkai,
membuatku tertunduk malu padaMU,Tuhanku..

Oh tuhan,
Aku mohon padaMU dengan spenuh hati dan diri ini,
Janganlah Engkau biarkan hati ini memiliki rasa cinta yang tak selayaknya di persada hati ini,
Kerana Engkau Maha Mengetahui..
Ku persembahkan persada hati ini untuk menempatkan rasa cintaku padaMU..
Aku tak mampu mencintai yang lain andai di hatiku masih belum merasai secangkir cintaMU,
Tamakkah aku??Ya Tuhanku??
Egoiskah aku??Ya Tuhanku??
YA ALLAH>>>>>

Oh tuhanku,
Makin ku tepis ujian cinta Engkau campakkan di hati ini dengan bermujahadah
Makin ujian hati itu datang seakan membelitku untuk terjerumus ke dalamnya,
Makin ku cuba merapatiMU dalam qiamullail yang khusyuk,
Makin Engkau ujiku dengan kelazatan tidur yang sempatku kecapi sedikit
dek menempuh jalanMU,
Siapalah aku ini,Ya ALLAH...
Aku akan ikhlas menerima kerana Engkau TUHANKU YANG ESA..

Oh Tuhanku,
Bagaimana harus ku kawal idaman hati ini??
Ingin merasai rasa cinta Rabiatul Adawiyah kepadaMU...
yang mencintaiMU semata-mata...SUBHANALLAH!!!
Aku tahu akan fitrah insani diri ini..
Tapi,aku tetap akan berpegang dengan janji-janjiMU dalam WahyuMU,
lantaran itu..
Aku menguncikan persada hati dan diri ini semata-mata keranaMU,
Segala-galanya telah ditentukanMU di Luh MAhfuz..
Aku benar-benar yakin akan KEBESARANMU..
kerana ENGKAU BENAR,
Janji-janjiMU BENAR,
RasulMU BENAR,,
AgamaMU BENAR....
peliharalah hati-hati dan diri kami ini ...YA ALLAH>>>
CINTAMU DAN RAHMATMU ADALAH SEGALA-GALANYA>>>
TAKBIR!!!ALLAHUAKBAR!!!!!!!!!!!!!

1 ulasan:

  1. KETIKA CINTA BERTASBIH...MENGUNGKAP CINTA KEPADA ALLAH YANG MEMILIKI CINTA YANG ABADI...
    CINTANYA LEBIH AGUNG DAN SUCI DARI SEGALANYA...
    CINTA RASULULLAH YANG MENGGETARKAN SUKMA HATI BETAPA KASIHNYA BAGINDA BUAT UMAT INI TERMASUK DIRI INI...KITA LAH YANG DI GELAR 'IKHWAN' OLEH BAGINDA,YANG BAGINDA RINDUI...SUBHANALLAH...YA RASULULLAH...

    BalasPadam