munajat cinta rabbi

munajat cinta rabbi

Ahad, 8 Ogos 2010


Bismillahirrahmanirrahim...

Hari ini,aku tak mampu ke kuliyyah disebabkan keadaanku yang kurang sihat.Dari sebelum bermulanya semester pengajian,aku sibuk.bagaikan tiada istilah cuti bagiku dari menjengah ke INSANIAH tercinta...
Aku rasakan tiada yang memahami diriku ini hatta keluargaku seklipun..Hanya Tuhan yang TAHU persis bagaimana aku sebenarnya...YA!!hati kita hanya DIA yang MAHA MENGETAHUI,krn DIA lah YANG memegang hati-hati manusia...

Niatku walau ku sakit,aku ingin membantu ibu bapa dan adik-beradikku dirumah..mungkin kerana kesibukanku yang membuatkan aku kerap tiada di rumah lama-lama,membuatkan ibu bapaku kecil hati padaku sebab tak dapat membantu mereka..dan masa yang ku luangkan makin tipis untukku beramah mesra dengan keluargaku..tapi,bukankah ini juga perjuangan??Aku pun ingin berehat dan bersama keluargaku dalam masa yang panjang,,tapi..bagaimana mampuku bergoyang kaki melihat generasi kini yang kian lompang akhlaknya>??aku pun tidaklah sebaik mana..tapi,aku akan berusaha menjadi muslimah yang solehah,mujahidah yang syahid fi sabilillah...

Aku dalam dilema...antara tanggungjwab di rumah dan di luar..abahku mengerti dan cuba memahamiku,tapi,mak ku,,mungkin beliau amat risaukan aku..anak perempuan sulung kan..dan adik perempuanku sorang,masih kecil dan lasak..adik beradik lelaki seramai enam orang..faham-faham sajalah bagaimana mereka kan...aku hanya mampu menangis dalam tegar.,diam dalam tangisan..irama yang tiada kedengaran..krna bagiku..aku bukannya seorng yg lemah untuk menangis teresak-esak mahupun merengek-rengek..tapi,tangisku adalah dlm diam,,bukn bererti aku egois..cuma aku simpan rasa tangis itu untuk ku adukan pada DIA~~aku hnya ingin menagis krn DIA YG SATU!!tangis kerna Allah sbb keredhaan Allah terletak pda kereghaan ibu bapa..Allah memuliakan ibu bapa,jadi aku wajib memuliakan mereka..aku harus mengasihi mereka krn aku seorang anak..dan mereka ibu bapaku yang ku cintai kerana DIA>>

Benarlah!!cinta itu bukan hanya dengan ungkapan lisan mahupun tulisan..tapi,disusuli dengan perbuatan..

Hidup ini memang memenatkan...tapi,dari situlah ada kemanisan yang dihadirkan olehNYA,rasa lega bila mengalirkan air mata krna fitrah insani..aku tahu,aku bukanlah anak yang terbaik..tapi,aku cuba menjadi anak yang dapat memyumbangkan kebaikan buat mereka..agar mereka bahagia di dunia dan di akhirat.

"Ya Allah,aku kian lelah memerhati dan menjelajah kehidupan ini..terasa aku ibarat selut hitam yang berada di persisiran pantai putih...di kejauhan,aku menatap sayu,mungkinkah aku dipandang olehMU??pedihnya hati ini,,tak siapa yang tahu..kerna mereka semua hanya melihat senyum dan gelak tawaku yang ku pamerkan..aku buakn berpura-pura,tapi,aku tak mampu untuk meratap akan hidup ini di hadapan mereka,,hnya PADAMU KU SERAHKAN SEGALA-GALANYA....YA ALLAH!!!"

**Aku ingin dan akan mencintai apa yang dicintaiNYA,dan aku ingin dan akan membenci apa yang dibenciNYA!!!**
HIDUP MULIA ATAU MATI SYAHID!!!!!!!!!
ALLAHUAKBAR!!!!!!!!!!

1 ulasan:

  1. cia-citaku ingin syahid di medan juang..syurga tempat pertemuan dengan DIA YANG ESA>>Aku ingin bertemu denganNYA!!tapi layakkah aku???

    BalasPadam